SOYA FASULYELİ BUĞDAY PİLAVI (düdüklüde)

ben sadesini yapmayı da seviyorum bu pilavın ve en önemli noktası üzerine soğan yakmak :) annem böyle bir tabir kullanır soğan yakmak ...en lezzet verici tarafı bu sanırım

MALZEMELER:
  • 2 su bardağı aşurelik buğday
  • 1 su bardağı soya fasulyesi (önceden haşlanmış)
  • 2 su bardağı tavuk suyu
  • tuz
  • 2 yemek kaşığı tereyağ(üzeri için)
  • 1 adet soğan (üzeri için)

YAPILIŞI:
  1. düdüklü tenceremize yıkayıp suyunu süzdüğümüz aşurelik buğdaylarımızı soya fasulyemizi koyup üzerine 2 su bardağı tavuk suyunu(bulyonda kullanabilirsiniz-ben taraftar değilim biliyosunuz MSG maddesinin olduğu ürünlere dikkat!)
  2. düdüklü tenceremizin ağzını kapatıp 10-12 dk kadar pişirin ...eğer aşurelik buğdayı önceden haşlarsanız 6-7 dk yetiyo
  3. süre dolupta düdüklümüzü açtığımızda fazla su gürüsek suyunu çektirecek kadar kısık ateşte pişiriyoruz (genelde suyunu çekmiş oluyo)
  4. tavada 2 yemek kaşığı tereyağı ile ince ince doğranmış soğanlarımızı kavurup pilavımızın üzerine döküyoruz...inanın asıl lezzeti bu veriyor :)))

AFİYETLEEEEE :)))

Yorumlar

  1. hatta bir parça tatlı toz biber konabilir sanki.....tatlandırması zor iki lezzet ama soğanla güzel olmuş...ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  2. denemedim ama eminim çok lezzetlidir.görüntü çok güzel canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. Merhaba,
    Ben buğdayla nohutu birlikte çok severim ama soya fasulyeli hiç denememiştim.
    Böyle de çok lezzetli olacağını düşünüyorum.
    Ellerinize sağlık.
    Sevgiler,

    YanıtlaSil
  4. Selamlar canım,pilav çok değişik ve çok güzel görünüyor,Ellerine sağlık hemşerim :) yiyenlere afiyet olsun.nursen-yemek.blogspot.com
    Sevgiler

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar