AYVA TATLISI (Vişne soslu)

on Cumartesi, Ocak 14, 2012

Merhaba arkadaşlar herkese iyi hafta sonları diliyorum...
Evde yenmeyen ayvaları değerlendirdim hapır hupur yendi :) çok lezzetli olmuştu...resimlerden anlaşılır sanırım :)



MALZEMELER (2 kişilik)

  • 2 adet ayva
  • 1 su bardağı superfresh vişne (derin dondurucumda vardı)
  • 1/2 adet çubuk tarçın
  • 2 adet karanfil
  • 2 yemek kaşığı toz şeker
  • 3 su bardağı su
YAPILIŞI :
  1. Ayvaları soyup ikiye bölüp tencereye kesik tarafları gelecek şekilde diziyoruz sıcak suyu vişneleri ve diğer malzemeleride atıp kısık ateşte ayvalar yumuşayıp renkleri koyulaşıncaya kadar pişiriyoruz
  2. 10 dk da bir alt üst ederek 2 tarafında pişmesini sağlayın suyunuz yetmezse sıcak su ilave edebilirsiniz
  3. Dondurmayla servis yapın derim :) ama evde dondurmam kalmamıştı :(
AFİYETLE :)

16 yorum:

GÜL'ÜN MUTFAĞI dedi ki...

ellerinize sağlık tam mevsimi hafif ve lezetli bir tatlı çok güzel görünüyor sevgiler

Tarif Diyarı dedi ki...

Ayva tatlısını çok severim çokda hoş görünüyor olsada yesek:) ellerine sağlık arkadaşım.Sevgiler

cafemuss dedi ki...

Renge bakarmısınız hemde gıda boyası kullanamadan :) elinize sağlık harika olmuş.

MUTFAKISTAN dedi ki...

Pisti olmusuz gercekten eline saglik
Ayva tatlisi visne ile cok guzel olmus
Sevgiler

lavantalimon dedi ki...

ayva tatlılaraı bloglarda seç seç al :))bayıldım çok güzel valla:)elleriene sağlık

Birsel ve İrem dedi ki...

Çok nefis görünüyor, gerçekten. Ellerinize sağlık, afiyet olsun.
Sevgiler.

fatosun mutfagından... dedi ki...

bugün bend eyapcam ayva tatlısı..rengine bayıldım..ellerine sağlık canım..sevgiler

Oznur (100de100 Marifet) dedi ki...

Goruntu super gelde yele simdi bunu :) ellerine saglik...

zeymuran dedi ki...

ellerıne sağlık canım cok guzel olmus

SeViL ( DenizFeneri ) dedi ki...

Reng başdan cıkarıcı...
Ellerıne sağlık bereketı bol olsun.

Yemekheyecani (Emel) dedi ki...

merhaba blogunla yeni tanistim...listeme ekledim bile sende buyur gel istersen :-)

FERZAN dedi ki...

slm,hep merak ederim ayva tatlısını bigün bende deniyecem...:))) selamlar

Emine Kaya dedi ki...

Gelibolu17'nin düzenlediği
"Çay,Kahve Bahane" etkinliğine 20 OCAK-6 ŞUBAT tarihleri arasında
http://mutfakincisi.blogspot.com/ yani ben ev sahibeliği yapacağım...
Bildiğiniz gibi çay kahve bahanedir çoğu zaman,dostlarla,arkadaşlarla,dertleşmek,görüşmek için.bir çoğumuz sevdiğimiz bir arkadaşımıza ziyarete giderken "hadi çayı koy" geliyorum diye gideriz,yada müsaitsen "sabah kahvesine geleceğim" deriz...
Çünkü o sohbet muhabbet kuru kuruya olmaz,tamam tatlı dil güler yüzde gereklidir,hatta suratı sirke satan bir ev sahibi size bal baklavada ikram etse orda çok kalmak istemezsiniz öyle değilmi,ordan ayrılmak için sabırsızlanırsınız....
“Allah’a ve âhiret gününe iman eden kimse misafirine ikram etsin. Allah’a ve âhiret gününe iman eden kimse akrabasına iyilik etsin. Allah’a ve âhiret gününe iman eden kimse ya faydalı söz söylesin veya sussun!”
Muhammed Mustafa (s.a.v)
Ve yukarıdaki güzel hadis-i şerifi sizlerle paylaşıp,evlerinize gelen misafirlerinize,eşinize,çocuklarınıza,yada bu dünya hanesinde en güzel misafir benim deyipte kendiniz için hazırlamış olduğunuz birbirinden güzel tariflerinizi,ikramlarınızı sayfalarınızdan almaya geleceğiz :)
Tariflerinize "çay,kahve bahane" etkinliği için Mutfak İncisi (Emine Kaya)'ne gönderiyorum yazıp bana haber verirseniz,büyük bir zevkle gelip tariflerinizi alıp
http://mutfakincisi.blogspot.com adresimde yayınlayacağım :)
Son olarak arkadaşlar,her zamanki gibi etkinliğimize herkes davetlidir,(lütfen davetiye götüremediğimiz arkadaşlarımız kırılmasınlar)

estergonyesil dedi ki...

Bu sene 17 Ocak - 17 Şubat tarihleri arasında ikincisini düzenlediğim Ben Buldum! etkinliğine iştirak etmeniz beni çok mutlu edecektir.

Hem aramıza katılan yeni bloglar hemde koca bir seneye bir sürü kendi tarifini sığdıran bloggerların tariflerini şimdiden merak ediyor ve bu etkinliğin bloğumda en çok tıklanan tariflere sahip olduğunuda belirtmeden geçemeyeceğim

Blogu olan arkadaslarin bana link atmalarini blogu olmayan arkadaslarin bana tariflerini bir resim ile birlikte mail atmalarini rica ediyorum...

hayattanazicik@gmail.com

bir kase lezzet dedi ki...

çok güzeller
olsada yesem
:))))

Mekila dedi ki...

renk muhteşem görünüyor nefis olmuştur canım ellerine sağlık =)

Yorum Gönder