MOZAİK PASTA (İRMİK TABANLI)

on Salı, Ocak 10, 2012

Merhaba arkadaşlar bu tarifimi Sevgili Yeşil Mutfaktan tarifler Özlem'in ev sahipliği yaptığı PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ'NE GÖNDERİYORUM....
Özlemişim mozaik pasta yapmayı ve yemeyi :) Uzun zamandır dolapta duran SELVA portakallı irmikte buna nasipmiş :)





MOZAİK PASTA için malzemeler:
  • 300 gr petit beurre bisküvi
  • 1 su bardağı süt
  • 1 yemek kaşığı tereyağ
  • 1 çay bardağı toz şeker
  • 2 yemek kaşığı kakao
  • 60 gr bitter çikolata
Bisküvi harici diğer bütün malzemeyi kaynayıncaya pişiriyoruz ve ılımaya bırakıyoruz...bisküvileri 3-4 parçaya bölüp ılıyan sosla iyice karıştırıyoruz baton kalıba dökü iyice bastırıp kabın şeklini almasını sağlıyoruz

İRMİK TABAN için :
  • 2.5 su bardağı süt
  • 1/2 su bardağı SELVA PORTAKALLI İRMİK
  • 1/2 su bardağı şeker
Bütün malzemeyi koyulaşıncaya kadar pişiriyoruz ve BATON KALIBIN ÜSTÜNE MOZAİK PASTANIN ÜZERİNE DÖKÜP FINDIK YADA CEVİZLE ÜSTÜNÜ KAPLIYORUZ

BUZDOLABINDA 4-5 SAAT DİNLENDİRİYORUZ...
AFİYETLE :)

15 yorum:

Emine Kaya dedi ki...

Ellerinize sağlık çok lezzetli olmalı..

BASİTTARİFLER dedi ki...

ellerine sağlık canım bende severek yerim çocukluğumdan beri mozaik pastayı ama irmikli denememiştim

Cafe Portakal dedi ki...

ellerine sağlık canım selvanın ürününü de yeni gördüm denemek lazım
sevgiler

Limon çiçekleri dedi ki...

Mozaik pasta bir klasiktir ama irmik tabanlısını ilk defa görüp duyuyorum.MMmm güzeldir eminim ellerinize sağlık.

FERZAN dedi ki...

çok güzel olmuş en yakın zamanda deniyecem,saygılar...

kurabiyeevim dedi ki...

Ellerinize sağlık.. Nefis görünüyor.. Uzun süredir yapmamıştım.. Hatırlatmış oldunuz bana da :)
Çekilişime bekliyorum..:)
http://www.kurabiyeevim.com/sevgililer-gunune-ozel-cekilisimiz/

canan dedi ki...

Harika gözüküyor,elinize sağlık..

derya dedi ki...

Canım günaydın süper fikir ellerine sağlık sevgiler.

cafemuss dedi ki...

Ben blogspota üye olduktan sonra burdaki hanımların ne kadar yaratıcı ve becerikli olduğunu görünce resmen hayran kaldım :) sizinde elinize sağlık çok enterasan bir fikir irmik tabanlı hiç denememiştim.

ELİF dedi ki...

İrmik tabanı fikrine bayıldım. Ellerine sağlık canım, sevgilerimle...
(Yemek Sevdam)

bir kase lezzet dedi ki...

mozayik pastaya bayılırım:))))
ellerine sağlık:))
bana da beklerim:)))

özlem dedi ki...

canım etkinliğe katılımın için çok teşekkürler tarifin yayında.

** ZEL ** dedi ki...

Benim kurtarıcı tarifim :)
Onu ben ne çok severim :)
Ellerine sağlık canım,şifa olsun inşAllah..
Sevgilerimle..

cici dedi ki...

selam ben tekrar blogcular arasına döndüm. bana da beklerim. en kısa zamanda el emeklrimizin sergilendiği bir blog daha açacağım.
şu anda www.pasaj.com da siyahlalem kullanıcı adıyla ürünlerimiz satılmakta.
sevgiyle kalın.
görüşmek üzere...

GÜLOANNEMUTFAKTA dedi ki...

çok güzel ve değişik olmuş ellerine sağlık

Yorum Gönder