PORTAKALLI KREMALI KURABİYE

on Pazartesi, Aralık 12, 2011

Blogger arkadaşlarımın çikolatalı ve portakallı tariflerini görünce dayanamadım bende kurabiye yaptım :) kurabiye gibi ağızda dağılan bir tarif değil ama yumuşacık lezzetcikler oldular :)

MALZEMELER:

  • 2 su bardağı un
  • 1 su bardağı mısır nişastası
  • 100 gr margarin (unla birlikte küçük parçalara ayırılcak)
  • 1 pk krema
  • 1 yumurta+ 1 yumurtanın sarısı
  • 1/2 çay kaşığı tuz
  • 4 yemek kaşığı toz şeker
  • 2 paket kabartma tozu
  • 1 portakalın kabuğu (rendelencek)
  • 2 yemek kaşığı portakal suyu
  • 2 yemek kaşığı damla çikolata( yada 2 yemek kaşığı kuru üzüm)
  • 2 yemek kaşığı kakao



MALZEME LİSTESİ GÖZÜNÜZÜ KORKUTMASIN...PRENSİP KURU MALZEMELERİ AYRI SIVI MALZEMELERİ AYRI KAPTA KARIŞITIRIP SONRA BİRBİRİYLE BULUŞTURMAK VEEEE GENE ÖNEMLİ OLAN MARGARİNİ ERİTMEYİN! UNUN İÇİNDE UFALTIN...ELE YAPIŞAN BİR HAMUR OLACAK HAMURU 1 SAAT KADAR BUZDOLABINDA BEKLETİN Ayrıca bu hamuru 4-5 gün buzdolabında saklayabilirsiniz istediğinizde çıkarın şekil verin ve 200 derece fırında üstü çatlayıncaya kadar pişirin

Ben kakaoyu hamurun yarısına karıştırıp şekil verdim...TOP TOP YUVARLAYIP TEPSİYE DİZİN ÇÜNKÜ KENDİ DAĞILIYOR RESİMDEKİ ŞEKLİ ALIYOR...tercih sizin :) AFİYETLE ....

21 yorum:

REÇELİM dedi ki...

valla bunları gördükçe kalkıp yapasım geliyor ellerine sağlık harika gözküyorlar:)

sevgiler...

Birsel ve İrem dedi ki...

Ellerinize sağlık, nefis görünüyor. Uzun zamandır kurabiye yapmıyordum, özlemişim.
Sevgiler.

MUTFAKISTAN dedi ki...

Cok guzel gorunuyor ellerine saglik
Sevgiler

Cafe Portakal dedi ki...

ellerine sağlık datlım afiyetle
sevgiler

hdidem95 dedi ki...

ne güzel olmuşlar ellerine sağlık afiyetler olsun sevgiler

Beyaz Hanımeli dedi ki...

Ellerine sağlık canım. Portakal ve çikolata ikilisi, süper. Afiyet bal şeker olsun, sevgiler.

şirince tatlar dedi ki...

çok güzel, çok cici ve çok yenesi bir kurabiye olmuş bi tane alıp kaçıyorum canım:)

lezzet sarayı dedi ki...

ooo harika olmuşlar.ellerine sağlık...bir ricada bulunmak istiyorum.bloğuma gelip reklamlarıma bir kere tıklarsanız çok sevinirim.şimdidenn çoook teşekkür ederim...

Yeşim dedi ki...

portakallı kurabiye denince annemin kurabiyesi aklıma gelir mis kokulu...seninkide tamda anne kurabiyesi gibi olmuş ellerine sağlık canım...

Loveforfood dedi ki...

awesome cookies.

Derya dedi ki...

Canım günaydın misler gibi portakal kokusuna gel
dim ellerine sağlık sevgiler...

Nilhan - Küçük Mucizem dedi ki...

hem portakal hem kakao harika bir ikili. ellerine sağlık

Hayat Cafe Tarifleri dedi ki...

Lezzetinden çatlamış bu miss kurabyeler ..
Ellerine sağlı canım
Sevgiler.

Baharcicegi dedi ki...

PISERKEN MIS GIBI PORTAKALIN KOKUSU SARMISTIR BÜTÜN MUTFAGI NEFIS OLMUS ELINIZE SAGLIK

yemekaski.com seçil dedi ki...

hem portakal hem kakao damla çikolata kuru üzüm ay muhteşem bu kurabiyeler :)

canimcektipisirdim dedi ki...

cnm portakal eminim çok güzel bi aroma vermiştir ellerine sağlık..

melisa dedi ki...

ellerine sağlık portakallı harika olur

zeymuran dedi ki...

canım benım harıka olmus kurabıyeler ellerın dert gormesın,sevgıler zeymurancafe...

.:Hobibox:. dedi ki...

Hazır gibi olmuş, ellerinize emeğinize sağlık, sağlıcakla kalın, Allaha emanet olun.

Armina dedi ki...

Kurabiyeyi çok severim ellerine sağlık enfes görünüyorlar.

! ! ! "mintininmutfağı" ! ! ! dedi ki...

canım arkadaşım selamların en güzelini gönderiyorum güzel kalbine,
ellerine sağlık diyorum maharetli arkadaşıma.
içinde portakal olurda nefissss olmaz mı hiç.:))nefis görünüyor.

sevdiklerinle birlikte geçireceğin sağlık ve mutluluk dolu güzel bir yıl diliyorum.
seni kocaman öpüyorum.

Yorum Gönder