SOYA KIYMALI MANTI


Merhabaaaaaaaaa :) kim sevmez mantıyı demi???
Ben de çok seviyorum ve eşim et yemediği için alternatif bir iç düşündüm soya kıymalı...aslında marketlerde satılıyo ama güvenipte alamıyorum ...Hadi hemen yapalım :)tabi ben iki kişilik yaptığımdan malzemeleri az

MALZEMELER :
  • Hamuru için :
  • 1 su bardağı un
  • 1 yumurta
  • 1 çay kaşığı tuz
  • ılık su 
  • İç malzemesi :
  • 1 çay bardağı soya kıyması
  • 1 orta boy kurusoğan
  • kimyon
  • tuz
  • karabiber
  • sosu için :
  •  1yemek kaşığı salça
  • 1 çay kaşığı biber salçası
  • zeytinyağı (tereyağ kullanabilirsiniz)
  • 1 lt. kaynamış su
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • tercihen üzerine sarımsaklı yoğurt
YAPILIŞI :
  1. Hamur malzemelerimizin  hepsini karıştırıp (ılık suyu kontrollü koyalım) ele yapışmayacak hafif sert bir hamur yoğuralım diğer malzemeri hazırlarken dinlenmeye bırakalım
  2. Soya kıymamızı sıcak suda ıslatıp suyunu çekince soğanları çok minik üzerine doğrayalım ve baharatlarımızı koyup hamurumuzu açmaya başlayalım :)
  3. Ben iki beze halinde açıp kare kare kesip malzemelerimi koyup mantılarımı kapattım :) (benim tezgah küçük)
  4. bir tencereye yağımızı koyup salçaların kokusu çıkana kadar kavuruyoruz ve üzerine kaynamış suyumuzu ilave edip 1 taşım kaynatıyoruz
  5. Büktüğümüz mantıları kaynayan suyumuza atıp pişene kadar kaynatalım altını kapatıp üzerine 1 su bardağındana az soğuk su döküp erimemesini sağlayalım (annem öyle yapardı )
  6. Sosuyla birlikte üzerine sarımsaklı yoğurtla servis yapalım 
BENCE KIYMALIDAN ÇOK BİR FARKI YOK :) AFİYETLE...

Yorumlar

  1. Eline sağlık arkadaşım. nefis görünüyor. Mantınıgörünce birden akşama ben de mantımı yapsam diye düşünmeye başladım.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar