HARİKA BİR POĞAÇA TARİFİ....

 Bu poğaçayı yiyen nasıl yaptın diye soruyor hem leziz hemde yumuşacık bir poğaça ...deneyin aynı fikirde olacağız mutlaka :)hadi başlayalım



Tarifimizi üç aşamalı yapacaz
  • 1. aşama:
               2 su bardağı süt ile 1/ 4 su bardağı elma sirkesi karıştırıyoruz ( kuru malzemeleri ayarlayana kadar yaklaşık 10 dk beklesin)

  • 2.aşama:
             mutfak robotunuz var ise  2 su bardağı un ile 200 gr margarini içine atıp margarin küçülüp hamura karışana kadar çalıştırıyoruz (kesinle margarini eritip kullanmayın...margarin çok soğuk olacak robot yoksa unun içinde mümkün oldğunca küçük parçalara ayırıp diğer malzemelerle karıştırın...margarinin erimesi için uğraşırsanız çok cıvık bir hamur elde edersiniz...margarin parçaları hamurun katmerkatmer açılmasını sağlayacak)

  • 3.aşama:
           büyükçe bir kaba aşağıdaki malzemeleri koyup homajen hale getiriyoruz
  1. 2 su bardağı un
  2. 2 pk kabartma tozu
  3. 1 pk karbonat (5 gr)
  4. 2 çay kaşığı tuz
  •  4.aşama:
          3 aşamada hazırlanan malzemeleri birleştiriyoruz güzel yumuşak bir hamur oluşana kadar yoğurun margarini ezmeye çalışmayın içinde küçük topakçıklar kalsın önemli değil .... küçük toplar yapıp tepsiye dizin çünkü çok kabarıyor cevizden biraz küçük yapın topları...üstüne yumurta sarısı sürün

önceden ısıtılmış fırında 200 derecede üstü hafif kızarana kadar pişiriyoruz (ben içine kaşar rendesi ve dereotuda ekledin ne isterseniz hamurla birlikte yoğurabilirsiniz)

DENEYİN BENİMLE PAYLAŞIN OLUMSUZ BİR SONUÇ ALMAYACAKSINIZ :) AFİYETLE

Yorumlar

  1. sirkeli tarifleri bilirim, her zaman güzeldir..
    nicedir yapmadığımı hatırladım.
    çok güzel görünüyor demeden DE geçemeyeceğim :=))

    sevgiler.
    BİR DUT MASALI- nUnU

    YanıtlaSil
  2. süper görünüyorlar canım..ellerine sağlık.sevgiler....

    YanıtlaSil
  3. Değişik bir tarif canım, ellerine sağlık. listeme aldım bende deneyeceğim:)
    sevgiler..

    mutlu hafta sonları dilerim.
    inciyemek.blogspot.com

    YanıtlaSil
  4. Sirke hamura ayrı bir güzellik veriyor.Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  5. ellerıne sağlık canım cok lezzetlı bır poğaça olmalı,değişik.sevgiler..

    YanıtlaSil
  6. ellerinize sağlık tariflerinizin hepsi birbirinden güzel...
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. Çok güzel olmuş görüntü de nefis ellerine sağlık canım afiyetler olsun.

    YanıtlaSil
  8. Slm ziyaretiniz için çok teşekkür ederim:))her zaman beklerim, bu poğaça mest etti beni elimi uzatsam da yesem keşke çok iştah açıcı görünüyor eline sağlık hemşerim:)

    YanıtlaSil
  9. vayyyy bu ne böyle ellerine sağlık tatlım muhteşem görünüyor ve anlatımınada bayıldım....sevgiler

    YanıtlaSil
  10. çok güzel olduğu görüntüden belli oluyo zaten,tarifi aldım deniycem...:))

    YanıtlaSil
  11. güzel yorumlarınız için teşekkür ederim :)bakın bu tarifte çok iddialıyım mutlaka deneyin...garanti tarifleri seviyorum :))))

    YanıtlaSil
  12. Hiim mis gibi bir pogaca olmus ellerinize saglik, selamlar...

    YanıtlaSil
  13. Canım çok güzel görünüyor,yalnız içerisinde görünen dereotlarını tarife yazmamışsın,peynir falandamı var?...Limon çiçekleri

    YanıtlaSil
  14. Aslında tarifin sonunda yazıyo canım ...evet ekledim dereotu ve kaşar peyniri ekledim hamur yoğurduktan sonra ...istersen zeytin dilimide ekleyebilirsin oda güzel oluyo...yalnız klasik poğaçada olduğu gibi arasına koymuyorum bu tarifte rastgele karıştırıyorum hamuruna

    YanıtlaSil
  15. çokkkkkkkkkk beğendim harika bir tarife benziyor görüntüsü söylüyor zaten ellerinize sağlık deneyip sonucu paylaşacağım sevgiler

    YanıtlaSil
  16. canım bu poğaçayı hazırlamayı beceremedim sanırım:))o kadar cıvık bir hamur oldu ki kaşık ile tepsiye dökmem gerekirdi .içine yaklaşık iki su bardağı daha un döktüm yine yumşak bir hamur oldu fakat yağı azaldı fena olmadı fakat
    ilk hazırladığımda tarife sadık kalmayı isterdim.
    teşekkürler paylaşımın için canım.
    öperim seni..

    YanıtlaSil
  17. Sevgili inci yemek, eğer margarinin soğuk değilse ve dediğim aşamalardan geçirmeden yoğurmaya kalkarsan cıvık bir hamur elde ediyosun evet...önemli olana margarini 2 su bardağı unla nohut tanesi kadar küçülene kadar mutfak robotunda çekmek ama mutfak robotun yoksa yağı yine unla minik minik parçalıyosun ve fırına verirken bile içinde yağlar öyle görünüyor...bilmem anlatabildim mi ??? katmer katmer olmasının asıl sebebi margarinin parçalı ve soğuk olması ...mazlemeler birebir tutuyor canım ...

    YanıtlaSil
  18. Ne güzel anlatmışsın datlım
    ellerine sağlık nefis görünüyor .....

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar