KREMALI TATLI ÇÖREK

on Cuma, Ocak 27, 2012

Tariflerine bayıldığım arkadaşım yeşim'in tarifidir :)
Ben biraz değiştirdim malzeme miktarlarını...affet beniiiiiiii :)

MALZEMELER:



  • HAMURU İÇİN :
  • 1 su bardağı ılık süt
  • 1 tatlı kaşığı dolusu instant maya
  • 1 yemek kaşığı dolusu tereyağı
  • 1 yumurta
  • 2 yemek kaşığı şeker
  • 1 tutam tuz
  • yumuşak bir hamur olacak kadar un
  • üzerine 1 adet yumurta sarısı
  • KREMASI:
  • 1  su bardağı süt
  • 1 adet yumurta sarısı
  • 40 gr  mısır nişastası
  • miktarı size kalmış şeker
  • 1 pk vanilya
YAPILIŞI:
  1. Hamuru yumuşak kıvamlı olacak şekilde yoğuruyoruz ve kremayı pişirene kadar üstünü kapatıp dinlendiriyoruz
  2. krema malzemelerini de yoğunlaşana kadar pişiriyoruz
  3. istediğiniz şekli verebilirsiniz yada yeşimin yaptığı gibi kafes poğaçalar yapabilirsiniz
  4. üstüne yumurta sarısını sürüp 10-15 dk daha bekleyip 200 derece fırında üzeri kızarana kadar pişiriyoruz
AFİYETLE:)

17 yorum:

Yemekheyecani (Emel) dedi ki...

ellerine saglik canim...canim ceki verdi simdi :-)

MUTFAKISTAN dedi ki...

Ellerine saglik cok guzel olmus
Sevgiler

GÜLOANNEMUTFAKTA dedi ki...

Canıısı seninin çöreklerde sevgili yeşiminki kadar güzel olmuştur ellerine sağlık .sevgiler

anneanneninemekleri dedi ki...

Harika olmuş ellerine sağlık,sevgiler

Jasminskager dedi ki...

Ellerinize saglik canim vok guzel gõrünüyor:)

GÜLOANNEMUTFAKTA dedi ki...

72.HAFTA. PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİNİN EV SAHİBİYİM SEVGİLİ ARKADAŞLARIM; http://www.porselendemlik.com/ tarafından hazırlanmış olan porselen demlik çay saati etkinliğini 02 Şubat 2012-2 Mart 2012 TARİHLERİ ARASINDA www.guloannemutfakta.blogspot.com YANİ BEN YAPACAĞIM. SİZ SEVGİLİ ARKADAŞLARIMI VE KATILMAK İSTEYEN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM!!! TARİFLERİNİZİ HAZIRLAYARAK. VE TARİFİNİZE "PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ 71.HAFTA " BAŞLIĞINI YAZARAK SAYFANIZDA YAYINLAMANIZI VE BANA YORUM BIRAKMANIZI RİCA EDİYORUM.SENİ VE BU YAZIYI OKUYAN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM ETKİNLİĞİMİZE İSTEDİĞİNİZ KADAR TARİFLE KATILABİLİRSİNİZ ŞİMDİDEN KATILIMCI ARKADAŞLARIMA ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM. ETKİNLİĞİMİZE YEMEK TARİFİ GÖNDERİLMEMESİNİ RİCA EDİYORUM. LÜTFEN ÇAYIN YANINDA VERİLECEK TARİFLER OLMASINA DİKKAT EDELİM. SEVGİLER

çeşnici Handan dedi ki...

Çok güzel olmuş nefis görünüyor ellerine sağlık canım.

yeşim dedi ki...

çok güzel olmuş canım ellerine sağlık.güzel bir hafta diliyorum.öptüm.

karabiberinmutfagi dedi ki...

Cok guzel olmus hemen yapasim geldi tadida nefistir eminim ellerinize saglik sevgiler

ayşegül mutfakta dedi ki...

merhaba yorumunuzu gördüm bende bir iadeyi ziyaret yapayım istedim,karşıma maharetli bir blogger çıktı. bu poğaçalar muhteşem görünüyor afiyet olsun. :)

anne eli gibi dedi ki...

nefis görünüyor eminim tadıda öyledir,ellerine sağlık..

Baharcicegi dedi ki...

Degisik bir pogaca olmus,yumusacik mis gibi kremayla nefis görünüyor eline saglik

birtutamkekik dedi ki...

MMMM..
MİSS MİS..
SUNUM İSE ON NUMARA OLMUŞ:)
ELLERİNİZE SAĞLIK..
HUZUR VE LEZZET DOLU HAFTA DİLEĞİMLE:)

Yasemin dedi ki...

Ohhh harika... paylaşımınız için teşekkürler. :)

hdidem95 dedi ki...

afiyetler olsun canım süper görünüyorlar kocaman sevgiler

ihlamurcum dedi ki...

Sanki torpil gibi olmuş, bayıldım.Denemek istiyorum.

afiyetleeditor dedi ki...

Tarifleriniz ile ilgili sizinle görüşmek istiyorum. Lütfen iletişime geçer misiniz?



İletişim mail : afiyetleeditor@gmail.com

Yorum Gönder