LİMONLU CHEESECAKE (MİKROALGADA)

En çok yaptığım tatlılardan biridir ...Alışveriş merkezine gidince eşim mutlaka tchibo mağazasına uğrar :) niye mi? limonlu cheesecake alınacak ve yenilecektir :))))  Beni de denemeye iten bu olmuştu bi yapıyım bakıyım dedim ve 100de100marifet arkadaşımın tarifini buldum :) ellerine sağlık diyorum arkadaşıma ve tarifimi veriyorum

MALZEMELER :
  • TABANI İÇİN :
  • 100 gr tereyağ
  • 100 gr fındık
  • 1 paket yulaflı bisküvi 
  • KREMASI İÇİN :
  • 500 gr labne peyniri
  • 1 pk krema
  • 1 su bardağı şeker
  • 1 yemek kaşığı un
  • 2 yumurta 
  • 1 pk vanilya
  • 1 portakal kabuğu rendesi
  • LİMON SOSU İÇİN :
  • 3 adet limonun suyu
  • 1 yemek kaşığı mısır nişastası
  • 1 yemek kaşığı toz şeker
YAPILIŞI :
  1. Önce tabanını hazırlıyoruz maalesef benim kelepçeli bir kalıbım yok o yüzden yuvarlak borcama yaptım :) 100 gr tereyağını mikrodalga 600 watta 1 dk da eritip, rondodan çektiğimiz fındık ve yulaflı bisküvi ile iyice karıştırıp kalıbımızın dibine yarım santim kalınlığında olacak şekilde yayıp sıkıştırıyoruz ve kremamızı hazırlayana kadar buzdolabına koyuyoruz 
  2. Yumurta beyazları hariç diğer malzemelerimizin hepsini belenderla iyiyce karıştırıyoruz...yumurtanın beyazlarını da ayrı bir kapta bembeyaz ve kremşanti kıvamında olana kadar çırpıyoruz...yumurta beyazlarımızı fazla kırmadan kremamıza yediriyoruz
  3. Buzdolabındaki kalıbımızı alıp üzerine kremamızı döküp mikrodalgamıza sürüyoruz  900 watta yaklaşık 15 dk kadar pişiriyoruz (eğer üstü hala sıvı gibi duruyorsa  20 dk uzatabilirsiniz) benim kabımın borcam olmasından dolayı geç pişti ama silikon kalıbımda 10 dk pişiyor (bu arada kelepçeli kalıp dedim ama mikrodalgada kullanmak ne kadar mantıklı  bilmiyorum !!! )
  4. Limon sosu için olan malzemeleri ben sabahtan yapıp döküyorum kekimin üzerine ...1 gece dinlenmiş olana cheesecake daha güzel oluyor :) malzemeleri kaynayıp koyulaşana kadar kaynatıyoruz  ve cheesecakekimizin üzerine döküyoruz
AFİYETLE :)

Yorumlar

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar