MİKRODALGADA PORTAKALLI DAMLA SAKIZLI KEK

MALZEMELER:
  • 1 su bardağı portakal suyu
  • 1 su bardağı süt
  • 1/2 su bardağı şeker
  • 2 yumurta
  • 1 adet portakal 
  • 1 pk vanilya
  • Boza kıvamı sağlayacak kadar un
  • 1pk hamur kabartma tozu
  • 1 pk damla sakızlı muhallebi
  • 3.5 su bardağı süt(muhallebi için)
  • süslemek için 2 çay kaşığı damla sakızlı kahve

YAPILIŞI:
  1. Muhallebi ve 3.5 su bardağı süt hariç (bununla muhallebi yapacaz) diğer malzemeleri boza kıvamında hazırlıyoruz.Kek kalıbına alıp 600 watta 10 dk pişiriyoruz.ben fırına koymadan önce damla çikolata attım içine...
  2. muhallebiyide mikrodalgada dayanıklı bir kaba koyup 900 watta 4-5 dk kadar pişriyoruz (1 dk bir karıştırın)
  3. keki çıkarıp ters çevirin ve muhallebiyi üzerine dökün...ben süslemek için kahve eledim üzerine tavsiye ederim :)
 AFİYETLE:)

Yorumlar

  1. Merhaba oncelikle blogumu izlemeye aldiginiz icin tesekkur ederim. Micro'da yapma fikrini ilkkez duydum. Cok ilginc geldi.

    YanıtlaSil
  2. merhaba, özellikle mikrodalga keklerinin biraz kuru olduğunu düşünüyorum...o nedenle bende ne zaman mikrodalgada kek yapsam mutlaka sütlü bir sosla servis yapıp dengelemeye çalışıyorum....bu anlamda kekiniz güzel olmuş ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar