KARNIYARIK BÖREĞİ VE İÇLİ KÖFTE TADINDA BULGURLU BÖREK

Benim mutfak alışverişlerim işten eve dönüşte 3-5 parça eksikleri alarak oluyor... Geçen gün 1 kg kadar yufka aldım...Sanki 1 kg yufka neyimeyse benim... 2 kişiyiz! :) Tabi ben onu dolapta birkaç gün unuttum :) Börek yapıp buzluğa atıveriyim bari dedim ...İki börek çıktı ortaya :)

birincisi artan içli köfte harcımdan ince bulgurla güzel bir börek :)
ikincisi kaşar domates ve biberin güel bir uyumu karnıyarık böreği :)

KARNIYARIK BÖREĞİ:


MALZEMELER :
  • 3 adet yufka
  • kaşar peyniri
  • domates
  • biber
  • 1 çorba kaşığı tereyağı
  • 1 çay bardağı süt
  • 1 yumurta

YAPILIŞI:
  1. Yufkalarımızı 4 parçaya bölerek başlıyoruz .Her bir parça bir börek olacak
  2. yufkalara sürmek için tereyağını eritip içine sütü koyuyoruz (Yufkalarımızın yumuşak olmasını sağlayacak)
  3. Yufkamıza sütlü karışı sürüp Kalın bir sigara böreği sarar gibi rendelenmiş kaşardan bolca yufkalarımızın ortasına koyup sarıyoruz...
  4. SArmış olduğumuz yufkalarımızın karnını bıçakla kesip kaşar tabakasına ulaşıyoruz üzerine bir dilim domates ve biber koyuyoruz
  5. Yumurtamızı bolca sürüp 250 derece fırında (konveksiyon) 15 dk kadar pişiriyoruz.Normal fırında 200 derecede 20 dk yeterli oluyor

İÇLİ KÖFTE TADINDA BULGURLU BÖREK

MALZEMELER :
  • Mercimekli içli köfte harcından arta kalan iç malzeme  (daha resmini çekip yayınlamama fırsat olmadı )
  • 1 su bardağı haşlanmış yeşil mercimek
  • 1 orta boy soğan
  • 1 çay bardağı ince çekilmiş ceviz
  • kuru nane
  • kekik
  • karabiber
  • pulbiber
  • tuz
  • maydanoz

Soğanlar küçük küçük doğranır...Tereyağında yada zeytinyağında kavrularak diğer malzemeler ilave edilir 1-2  dk kavrulup ocaktan alınır...içine 1 su bardağı sıcak su ile kabartılmış ince bulgur ve bir tatlı kaşığı biber salçası ilave edilir...iÇ MALZEME HAZIRLANMIŞ OLUR BÖYLECE

Yufkaya sarma tekniği aynı karnıyarık böreğindeki gibi ama ben iki kat sarıyorum yani iki yufka üstüste gelecek şekilde yağlanıp öyle sarılıyor ve önce yumurtaya sonra galeta ununa bulayıp fırınlanıyor...benim terciğim galate ununa bulamadan fırınlamak ...içini kesip resimlemeyi unuttum :( ...:) bakın bakalım beğenecekmisiniz :)

AFİYETLE :)

Yorumlar

  1. çok güzel görünüyorlar arkadaşım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. eline sağlık Datlım:)
    her iki börekde güzel olmuş afiyet olsun
    ben yufkayı Türkiye den gelenlerden isteyip getirtiyorum gelince paketiyle derin dondurucuya atıp lazım olunca 2 saat önce çıkarıp çözdürüyorum her istediğimi yapabiliyorum aynen alındığı günkü gibi taze oluyor hiç bayatlamıyor aklında olsun canım
    sevgiler

    YanıtlaSil
  3. o böreği ben de yaptım geçenlerde! ben sanıyorum bizimkilerin icadı meger adı avcı böreği imiş:) sonradan öğrendim! çok leziz oluyor çok - hele galeta unu ile biraz süsleyince! akşam akşam düştü şimdi aklıma:)

    YanıtlaSil
  4. her iki börek de harika ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar