RULO KÖFTE VE FARKLI BİR YÖNTEMLE PATATES PÜRESİ

Bel ağrım yine nüksetti :( 

Yaklaşık 4 senedir gelgit yaşadığım bir bel ağrım var...Bel fıtığı mı derseniz inanın bilmiyorum belirtileri onu gösteriyor ... Emar'a girmeye korkuyorum!!!! O yüzdende doktora gitmiyorum...

Dün bir arkadaşım Açık emar diye bir uygulamanın olduğunu söylediğinde hem cahilliğime şaşırdım hem de çok mutlu oldum :) O tünele girmek zorunda değildiiiiiiiiiim :))) Amaa maalesef SGK bunu karşılamıyormuş...Fiyatlar uçuk...

Şimdilik evde Sıcak su torbası ve kas gevşeticilerle idare ediyorum....

İşte bu bel ağrısı yüzünden çok ayakta kalmadan yapabileceğim yemekler yapmaya çalıştım...İsimlere bakınca öyle gelmiyo demi :))))


AMA ÇOK KOLAY OLDU...rondo ve mikrodalgam sağolsun :) patates pürem 7 dakika sürdü...Rulo köftemde fırına girene kadar 6 dakikamı aldı :) hadi başlayalım....

RULO KÖFTE İÇİN MALZEMELER :
  • 1 adet tavuk göğsü
  • 1 adet kurusoğan
  • 1 diş sarımsak
  • 1 yemek kaşığı tatlı biber salçası
  • 1 yemek kaşığı zeytin yağı
  • 1 yumurta
  • 3 yemek kaşığı galeta unu
  • 1su bardağı GARNİTÜR
  • karabiber
  • kimyon
  • kekik
  • tuz
YAPILIŞI ÇOK BASİİİİİİİİİİİİİİT :)  garnitür hariç bütün malzemeleri rondoya atıyoruz evet ciddiyim :) tabi soğan kabuklarını ve sarımsağı soyuyoruz :))) iyice çekiyoruz bulamaç gibi oluyor...
bu karışımı tepsimize yaydığımız aliminyum folyoya döküp spatula ile 2-3 cm kalındığında yayıyoruz ve garnitürlerimizi üzerine döküp hafifce bastırıyoruz (tepsi köftesi yapar gibi) sonra aliminyum folyo sayesinde rulo haline getiriyoruz ve ve zor olsada aliminyum folyoyu üzerinde kaldırıyoruz :) biraz sıvıyağ sürüp 180 derece fırında 35-40 dk kadar pişiriyoruz




GELELİM PATATES PÜRESİNE YARDIM VE YATAKLIK YAPAN PATATES PÜRESİNE :)



MALZEMELER:
  • 2 adet patates
  • 1.5 bardak süt
  • 50 gr kadar tereyağ
  • tuz
  • karabiber
YAPILIŞI :
  1. Sütü ve tereyağını tencereye koyuyoruz onlar kaynaya dursuuuuuuuuun
  2. patatesleri soyup 2 ye böldükten sonra mikrodalga poşetine koyup 5 dk kadar pişiriyoruz
  3. patatesler haşlanınca ezip kaynayan sütümüze atıyoruz
  4. baya sulu bir kıvamı oluyor ama kaynatmaya devam edin 2 dk sonra blenderdan geçirin kıvamına inanamayacaksınız :) tuz ve karabiberle yemeğe hazır (ben birazda kaşar kouyuyorum :)

AFİYETLE :)


































































Yorumlar

  1. çok güzel bir lezzet.ellerine sağlık arkadaşım.sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. cok gecmis olsun canim, acil sifalar diliyorum..

    ellerine emegine saglik.. mamalarin nefiss görünüyor.. sicacik sevgilermle..

    YanıtlaSil
  3. Öncelikle çok geçmiş olsun..Anneciğim de yaşıyor aynı sorunu,hakikaten zor bir durum..
    Dİlerim en kısa zamanda tamamen iyileşirsiniz..
    Sağlık gibisi yok hayatta..
    Rulo ve püre de nefis olmuş,ellerine sağlık..
    Afiyet,şifa olsun..
    sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  4. Geçmiş olsun. Siz gene de doktoru ihmal etmeyin. Özelikle verilecek bel kaslarını güçlendirecek egzersizlerden çok yarar görürsünüz.
    Ne olursa olsun yemek yapmak zorundayız değil mi? Etrafta bekleyenimiz çok. Allah eksik etmesin. Hastalık iyi değil ama böyle güzel buluşlara yol açması da güzel tarafı diyelim.

    YanıtlaSil
  5. Çok geçmiş olsun acil şifalar dilerim. Köfte ve püre çok güzel olmuş ellerine sağlık hazırlama sürelerinin kısalığına şaşırdım.Sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. Yapmis oldugun bu guzel yemege gecmeden once gecmis olsun demek istiyorum. Bel agrisi cok kotu birsey!!!

    Pure ve kofte inanilmaz lezzetli gorunuyor. Tam benim damak tadima gore valla. Ellerine saglik.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar