PAZI SARMASI (esmer bulgur ve knorr zeytinyağlı dolma harcı ile)

Diyetisyenle geçen 1 seneden sonra pirinç tüketmek istemiyorum zaten çocukluğumdan beride fazla yemem :) Klasik pirinçli yemekleri esmer bulgurla nasıl yaparım diye denemeler yaparken çok lezzetli bulduğum bir sarma keşfettim :)

MALZEMELER :
  • 1 bağ pazı
  • 1 su bardağı esmer bulgur
  • 1/2 paket knorr zeytinyağlı dolma harcı
  • tuz 
  • zeytinyağı
 YAPILIŞI :
  1. kaynamış suyu pazıların üzerini geçeçek şekilde döktüm ve 10 dk kadar beklettim pazılar yumuşayınca soğuk suya tutup orta damarlarını alarak ikiye böldüm
  2. Tencereye 2 yemek kaşığı zeytinyağı koyup yıkanmış süzülmüş esmer bulguru kavurdum.
  3. üzerine harcı koyup şöyle bir karıştırdıktan sonra 2 su bardağı su koyup kısık ateşte suyunu çekene kadar pişirdim
  4. suyunu çeken harcı ılımaya bıraktım
  5. yaprak sarar gibi sardım pazılarımı....
  6. tencereye dizdiğim pazıların üzerine 2 yemek kaşığı kadar zeytin yağı gezdirip 1 su bardağı kaynar su ilave ettim syunu çekene kadar pişirdim :)çok lezzetli olmuştu
AFİYETLE :)

Yorumlar

  1. MANDALİNA VE PORTAKALLI LEZZETLERİNİZLE HEPİNİZİ ETKİNLİĞİME BEKLİYORUM


    http://hobidunyam.womanforum.net/ tarafından düzenlenen

    yemek etkinliklerinin mandalina ve portakallı lezzetler *9* " Etkinliğine

    ben http://mandalincikmazi.blogspot.com/ ( Yıldız ) ev sahibeliği yapacağım



    30Aralık-20 Ocak tarihleri arasında düzenlenen etkinliğime katılmak için dilediğiniz çeşitte mandalin ve portakallı tarifler hazırlayıp resmiyle birlikte tariflerinizi blogunuzda yayınlayıp bana isim, tarif adı ve blog adresinizi belirterek mail atmanız yeterli olacaktır. Blogu olmayan arkadaşlar da katılabilirler hepinizi bekliyorum.


    Ayrıca bu davetiyeyi ulaştırabildiğim, ulaştıramadığım herkes etkinliğimize davetlidir.Davetiyeyi ulaştıramadığım arkadaşlarım olursa lütfen kusuruma bakmayın hepinize ulaşmaya çalışacağım.



    TEŞEKKÜR EDERİM


    NOT: hobidünyam etkinliklerine ev sahibeliği yapmak isteyenler
    http://papatya68.blogspot.com/ adresine başvurabilirler...

    Hepimize kolay gelsin.

    YanıtlaSil
  2. Sarmaların içinde bu nefis lezzeti tek geçerim.Ellerinize sağlık muhteşem görünüyor.Olsada yesek şimdi:)

    YanıtlaSil
  3. Harika görünüyor Harika
    Ellerine sağlık
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. hazır dolma harcı hiç denemedim ama pazı dolması çok severim! bulgur ile deneyeceğim gelecek sefer ellerine sağlık!

    YanıtlaSil
  5. Esmer bulgur yakışmıştır eminim. Sarmalar kadar yanındaki garnitürler de ilgi çekiyor. Onların tarifni vermiş miydiniz önceden?

    YanıtlaSil
  6. Sağlıklı, mutlu ve huzurlu yıllar dileği ile..

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar